۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است
-
۲۵ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۲:۲۸ ۰ نظر
توجه به بدن در جوامع معاصر روبهفزونی است. آمارهای فزاینده جراحیهای زیبایی و مصرف لوازم آرایشی نیز نشان از همین موضوع در ایران دارد در فرایند مدیریت بدن رسانهها و از جمله شبکههای اجتماعی نقشی تعیینکننده دارند، چرا که تصور افراد از بدن ایدهآل اغلب متکی به تصاویر رسانهای است. ویژگیهایی چون سطح دسترسی بالا، بصری بودن و عامهپسندیِ ناشی از حضور ستارگان، اینستاگرام را بدل به مورد مناسبی برای مطالعات مدیریت بدن میکند. این مقاله با استفاده از روش پیمایش به بررسی نقش اینستاگرام در مدیریت بدن زنان میپردازد. جامعه آماری شامل کلیه دختران و زنان بین ۱۵ تا ۵۵ سال ساکن منطقه یک و منطقه بیست تهران (شهر ری) است. جمعآوری اطلاعات با بهرهگیری از تکنیک پرسشنامه و به روش نمونهگیری احتمالی و از نوع تصادفی چندمرحلهای انجام شده است. یافتهها نشان میدهد بین منطقه محل سکونت و تمایلات زنان در مدیریت بدن تفاوت معناداری وجود ندارد. با افزایش مصرف اینستاگرام، تمایلات مدرن زنان در مدیریت بدن افزایش مییابد. همچنین نحوه مصرف اینستاگرام با نحوه مدیریت بدن در ارتباط است، بدین معنی که زنان دنبالکننده سلبریتیها و صفحات مد هم به لحاظ نگرش و هم به لحاظ رفتار از سطح مدیریت بدن بالاتری برخوردارند. علاوه بر این یافتهها نشان میدهند زنانی که صفحات سلبریتیها را دنبال میکنند، میزان رضایتشان از ظاهر و بدن خود پائینتر است. میتوان مدعی شد یافتهها در سطحی کلیتر حاکی از این هستند که میان فعالیت در شبکههای اجتماعی نظیر اینستاگرام و تغییر چارچوبهای ارزشی زنان ایرانی در حوزه بدن ارتباط وثیقی وجود دارد.
۱۴۲ omid eo -
۲۱ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۲:۲۸ ۰ نظر
-تولید محتوای منظم
روزانه یک الی ۳ پست در صفحه انتشار دهید. البته حتماً با فاصله زمانی این کار رو انجام بدین!این طور نباشد که یک روز ۳ پست میگذارید و تا چند هفته غیبتون بزنه و دوباره برمی گردید ۳ پست دیگر!
-تولید ارزش
محتواهای تولید شده صرفاً نباید تبلیغی از کسبوکار شما باشند بلکه باید ارزشی به مخاطب منتقل کنند و به طور غیرمستقیم برندتون رو توسعه بدین.در این رابطه خوبه در مورد بازاریابی جاذبهای یا Inbound Marketing مطالعه بیشتری انجام داد.
-تعامل با فالوئرها
پستهایی بگذارین که مخاطبین پیج رو وادار به کامنت گذاشتن کنه. مثل نظرسنجی در پستها.همچنین پاسخ به کامنتها و پیامهای ارسال شده در دایرکت و … بسیار مهم هست.همچنین میتونید در پیجهای دیگر از طریق کامنت گذاشتن تعامل برقرار کنید البته به نحوی که اسپم نباشید!!همچنین چند مورد مهم دیگر در رابطه با تعامل با فالوئرها:
- پستهای موقتی مثل استوری گذاشتن
این مورد هم برای تعامل با مخاطب بسیار تاثیرگذار هست.برای ارتباط صمیمانهتر و راحتتر با مخاطب حتما از استوری استفاده کنید.
- استفاده از امکان لایو
هر از گاهی از طریق لایو با فالوئرها ارتباط برقرار کنید.لازم است از قبل زمان لایو رو اطلاع رسانی کنید.
–فالو کردن افراد
برای دیده شدن لازمه افرادی رو فالو کرد، معمولا این فالو کردنهای درصدی بَک فالو میاره که این درصد به کیفیت و نوع محتواهای شما بستگی داره.افرادی هم هستن که از رباتها برای انجام این کار استفاده میکنن.
شخصا با صفر بودن تعداد فالویینگ برای ماههای اول شروع فعالیت پیج مخالم.
-ایجاد مسابقه
برگزاری مسابقه و به شاتراک گذاری با استفاده از هشتگ و منشن.این کار باعث شناخته شدن هر چه بیشتر و افزایش نرخ مشارکت میشود.
-ارتباط نوع کسبوکار و درصد اینگیجمنت در شبکههای اجتماعی مختلف
لازم است اهمیت نوع کسبوکارها را در میزان اینگیجمنت هم در نظر داشته باشیم. برخی از کسبوکارها به دلیل نوع فعالیتشان پتاینسیل بیشتری برای افزایش اینگیجمنت در شبکههای اجتماعی خاصی را دارند.یعنی مثلا یک کسبوکار که در حوزه خوراک یا پوشاک در اینستاگرام فعالیت میکند نسبت به کسبوکاری که در حوزه هوش مصنوعی کار میکند پتانسیل بیشتری دارد؛ این در حالیست که اون کسبوکار هوش مصنوعی در لینکدین ممکنه درصد اینگیجمنت بالاتری کسب کنه!بنابراین به نظر من لزومی نداره اصراری کنیم که یک کسبوکار لزوماً در همه شبکههای اجتماعی درصد اینگیجمنت بالایی داشته باشه.
آیا میزان افزایش تعداد فالوئرهای یک پیج، از قبل قابل پیش بینی است؟
قبلاً به این فکر میکردم که آیا میشه قبل از پذیرش یک کار سوشال، عدد تخمینی جهت افزایش فالوئرهای یک صفحه تو یک مدت زمان خاص تعیین کرد؟ این سوال رو زیاد شنیده بودم.
بله در شرایطی امکان پذیر هست.
زمانیکه حداقل دو الی سه ماه مدیریت یک صفحه اجتماعی رو بر عهده گرفته باشین و با ماهیتش کاملاً آشنا شده باشین، با فالوئرها آشنا شده باشنی، علاقهمندیهاشون رو شناخته باشی و …از اطلاعات و تجربیات قبلی به دست آمده میتوان برای تخمین روند افزایش فالوئر استفاده کرد اما خب در ابتدای فعالیت نباید چنین انتظاری داشت. اما هدف گذاری بلند مدت و تلاش برای رسیدن بهشون شدیدا موثره.
در آخر هم باید بگم که اگر به فکر افزایش فالوئر هستید، حتماً به بالا بردن میزان اینگیجمنت هم توجه داشته باشید.
۱۳۷ omid eo -
۱۱ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۲:۲۷ ۰ نظر
تعداد فالوئر پیج اینستاگرام
چیزی که این روزها برای گرفتن پروژههای مختلف مدیریت سوشالها و پیج اینستاگرام بهش برخوردم، بحث بالا بردن افزایش فالوئر بوده. اینجا میخوام از کار کردن با دو تا پیج متفاوت صحبتم رو شروع کنم. پیج اول، یه پیج با حدود ۲۰۰۰ فالوئر بود که یک کسبوکار به من تحویل داد و گفت از این پس مدیریتش با تو و دومی یک کسبوکاری بود که تازه پیجش رو باید میساختم و شروع به فعالیت میکردم. زمانی که اولین پست رو توی پیج 6000 فالوئری گذاشتم ۱۰ تا لایک بیشتر نخورد و جالب است که اولین پستهای اون پیج تازه تاسیس حدود ۲۰ تا لایک خورد. حالا میخام به دلایلی اشاره کنم که نشون میده درصد اینگیجمنت (میزان درگیری کاربر با پیج) به میزان خیلی زیادی از تعداد فالوئر مهمتر هست.
اینگیجمنت چی هست؟
اینگیجمنت در واقع میزان مشارکت اعضای یک پیج با محتواهای منتشر شده رو نشون میده.اینکه یه محتوا تا چه حد تاثیرگذار بوده از این طریق قابل اندازه گیری هست. الان مهمترین KPI برای سنجش عملکرد یه پیج اینستاگرامی درصد اینگیجمنت هست. اما واقعا چطوری درصد اینگیجمنت یه پیج رو محاسبه کنیم؟
خیلی از وبسایتها هستند که با گرفتن آدرس پیج اینستاگرامی، بر اساس میانگین تعداد لایک و کامنتها درصد اینگیجمنت رو حساب میکنن. اما محاسبه اینگیجمنت یک پیج مقداری پیچیدهتر هست.
از نظر بعضی از دیجیتال مارکترها تعداد save از تعداد لایک و کامنت مهمتر هست، بعضیهاشون هم میگن تعداد ایمپرشن از تعداد فالوئر مهمتره. خلاصه که بین علما اختلاف نظر هست.
در حال حاضر سه تا فرمول برای محاسبه درصد اینگیجمنت استفاده میشه.
فرمول اول محاسبه درصد اینگیجمنت (Engagement Rate):
۱۰۰ * تعداد فالوئر/ (تعداد لایک + تعداد کامنت )= (Engagement Rate(ER درصد مشارکت
عددی که اینجا به دست میآید میزان اینگیجمنت هر پست رو نشون میده. این فرمول در حال حاضر رایجتره و استفاده بیشتری ازش میشه.
فرمول دوم محاسبه درصد اینگیجمنت:
۱۰۰ * تعداد ایمپرشن/ (تعداد لایک + تعداد کامنت )= (Engagement Rate(ER درصد مشارکت
فرمول سوم محاسبه درصد اینگیجمنت:
۱۰۰ * تعداد ایمپرشن/ (تعداد لایک + تعداد کامنت )= (Engagement Rate(ER درصد مشارکت
این روشی هست که میشه برای تشخیص فیک یا واقعی بودن فالوئرهای یک پیج استفاده کرد. مثلا یه پیجی که 20k فالوئر داره با 20 تا لایک و 1 کامنت بدون محاسبه و فرمول هم کاملا واضحه که فالوئرهای فیکی داره.
حداقل درصد اینگیجمنت ریت چقدر باید باشه؟ چه درصدی خوبه؟
پیج زیر 1000: حداقل 8%
پیج زیر 5000: حداقل 5.7%
پیج بین 5000 تا 10k: حداقل 4%
پیج 10k تا 100k: حداقل 2.4%
پیج بالای 100k: حداقل 1.7%
اینا کفِ کفِ حداقل درصدی هست که انتظار میره، اگه بیشتر هم باشه که خیلی خوبه.
کدام فرمول بهتر هست؟
در کل نمیشه به این سوال جواب داغد که کدام فرمول بهتر و درستتره. این بیشتر به هدف و انتخاب شما برای کارتون بستگی داره. مثلا اگر میخواین چند تا اینفلوئنسر اینستاگرامی رو با هم مقایسه کنین و یه دید کلی ازشون داشته باشین همون فرمول اول ملاک خوبی میتونه باشه.
وبسایتهای محاسبه ایگیجمنت ریت:
بیشتر برای سنجش اینفلوئنسرها و اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده میشه.
این دو وبسایت هم برای محاسبه اینگیجمنت بیزنس پیجها خوب هستن و میزان رشد و آنالیز هر پیج رو نشون میدن.
۱۹۹ omid eo -
۰۵ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۲:۲۶ ۰ نظر
چطوری پیج اینستاگرام رو از دسکتاپ مدیریت کنیم؟
اگه شما یه پیج اینستاگرام بیزنسی با فالوئر بالا داشته باشین، احتمالا در طول روز صندوق دایرکت اینستاگرامتون پر از پیامه و اگه بخواین برای تک تکشون وقت بذارین و جواب بدین بعد از دو ساعت احتمالا گردن درد میگیرین!
خوشبختانه یه راه سریعتر و راحتتر برای دسترسی و پاسخگویی به دایرکت اینستاگرام هست که اینجا معرفیاش میکنم.
این راه جدید رو مدیون فیسبوک هستیم که Creator Studio رو راهاندازی کرده. با Creator Studio میتونین علاوه بر پیامهای اینباکس فیسبوک همه دایرکتهای اینستاگرامی رو هم از طریق فیسبوک جواب بدین.استفاده از Creator Studio فیسبوک
قبل از هر چیزی حتما باید یه پیج اینستاگرامی از نوع پیج بیزنس اینستاگرام یا اکانت کریتور (Creator Account) داشته باشین که به فیسبوکتون وصل باشه. همچنین لازمه که حتما یه پیج هم توی فیسبوک ساخته باشین و از طریق اکانت اینستاگرام بهش کانکت باشین.
اول وارد لینک Creator Studio بشین.
روی گزینه اینستاگرام کلیک کنین.
همان طور که میبینین از اینجا میتونم کاملِ کامل پیج اینستاگرامیام رو مدیریت کنم. به پستها، استوری، اینسایت و … از همین جا دسترسی دارم.
از اینجا میتونین پیامهای جدید دایرکت رو ببینین و از همین طریق هم سریع و بی دردسر جواب بهشون بدین. فقط تنها چالشاش همون بحث فیلتر بودن فیسبوک هست.
۱۳۵ omid eo
آخرين عناوين
- تشویقی سگ
- اتوماسیون فرآیند رباتیک (RPA) چیست؟
- نقش اینستاگرام در مدیریت بدن زنان
- چطور میشه درصد اینگیجمنت رو بالا برد؟
- نرخ اینگیجمنت پیج اینستاگرام
- پاسخ به دایرکت اینستاگرام از دسکتاپ
- هشتگهای ممنوع اینستاگرام رو بشناسین
- شاپ اینستاگرام (تگ محصولات در اینستاگرام)
- تفاوت فالوور فیک با فالوور واقعی
- معرفی روش های تبلیغات در اینستاگرام
آرشيو
- شهریور ۱۴۰۰ (۱)
- خرداد ۱۳۹۹ (۱)
- ارديبهشت ۱۳۹۹ (۴)
- فروردين ۱۳۹۹ (۱)
- اسفند ۱۳۹۸ (۲۱)